Portal lanacion.com podjął się przeanalizowania sukcesu Violetty na całym świecie, korzystając z pierwszego koncertu w ramach En Vivo który zgromadził w teatrze Gran Rex około 180 000 osób.
Postanowiłam przetłumaczyć owy artykuł, zwłaszcza, że zawiera on wiele ciekawych liczb: między innymi oglądalność i wyniki sprzedaży płyt, które są bardzo imponujące.
W zeszłym roku, kiedy w sieci pojawiło się kilka klipów z Violetty przed premierą na Disney Channel, nikt nie wiedział, że ten projekt osiągnie sukces na taką skalę. Rzeczywistość przerosła najśmielsze oczekiwania i fenomen Violetty sięga najdalszych zakamarków świata. Dziś produkcja idzie na przód, tym razem w wydaniu teatralnym w ramach 60 koncertów w kraju [Argentyna] i za granicą.
Violetta rozpoczęła nadawanie w Ameryce Łacińskiej w dniu 14 maja 2012 roku (z wyjątkiem Brazylii, gdzie swoją premierę miała we wrześniu ubiegłego roku). Po wyemitowaniu 40 odcinków, oglądalność wzrosła o 93% , a po kolejnych 40 o 50%. W sferze publiczności od lat 4 do 11 kanał jest na pierwszym miejscu. Całkowite skumulowanie liczby widzów w 2012 roku na całym kontynencie (wraz z Brazylią) pokazuje, że program ten obejrzało 76 milionów osób w 22 milionach gospodarstw domowych.
[...]
Serial posiada międzynarodową obsadę, która obejmuje osoby z Argentyny, Meksyku, Brazylii, Hiszpanii i Włoszech, a obecnie transmitowany jest w Ameryce Łacińskiej, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Izraelu, Rosji, Rumunii, Bułgarii, Ukrainie, Polsce i Turcji.
Po sukcesie w telewizji, marka Violetta wydała pierwsze produkty związane z serialem. Reakcja młodych widzów była natychmiastowa: pierwsza płyta sprzedała się w nakładzie 187.000 egzemplarzy w Argentynie, 31.000 w Brazylii, 17.000 w Wenezueli, 18.000 w Meksyku, 9.500 w Kolumbii, 7.500 w Chile i 6.500 w Urugwaju.
Po premierze drugiego sezonu w maju została wydana druga płyta z piosenkami z serialu. Wyniki sprzedaży już są porównywalne do tych pierwszej płyty. W Argentynie sprzedano już 148.000 albumów, w Brazylii 26.000, w Meksyku 14.000, w Wenezueli 12.000, w Kolumbii 9.500, w Urugwaju 9.000 a w Chile 4.000.
Po płycie, drugim dużym projektem miał być taniec i śpiew. Pierwsze doświadczenie obsada przeżyła podczas show na żywo - Radio Disney, które odbyło się w Luna Parku w listopadzie 2012 roku. W wydarzeniu uczestniczyło 13.000 osób. Te piosenki i choreografia była zaledwie zarodkiem show Violetta EN VIVO, które rozpoczął dzisiejszy koncert.
Następnie obsada rozpocznie objazd, który zaprowadzi ją do wielu krajów w Ameryce Łacińskiej i na starym kontynencie.
Kolejnym obszarem, gdzie rozwija się sukces Violetty jest internet. Oficjalna strona Violetty dla Ameryki Łacińskiej i Brazylii ma 10 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie, a filmiki uzyskują nierzadko po 40 milionów odsłon. Oficjalny kanał Disney Channel Latino na YouTube odnotował 350 milionów wizyt.
Sukces w Europie przejawił się we Włoszech, gdzie niedawno rozpoczęto nadawanie drugiego sezonu.Pierwsze dwa odcinki pod względem oglądalności dorównały takim hitom jak "Auta", "Toy Story 3" czy "Kroniki Narnii".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz